شناخت معبود طلیعه بندگی و عبادت است 
کد خبر: 4106152
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۶

شناخت معبود طلیعه بندگی و عبادت است 

امام جمعه یزد با اشاره به اینکه شناخت معبود طلیعه بندگی و عبادت است گفت: در صورتی که دانش‌آموزان نماز را درک کرده و با تمام وجود حس کنند، در تمام جهات موفق بوده و برای خانواده و جامعه اثرگذار هستند.

آیت الله محمدرضا ناصری، امام جمعه یزدبه گزارش ایکنا از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد، امروز، 20 آذرماه در جلسه همفکری در حوزه نماز مدارس اظهار کرد: در آموزش و پرورش باید به سبکی برنامه‌ریزی کنیم که دانش‌آموزان در سنین کم با خدای خودشان آشنا شوند تا هویت الهی، تعهد و عشق پیدا کنند، در آن صورت فریضه نماز هم خود به خود انجام می‌شود.

ناصری اضافه کرد: دانش‌آموزان از طریق نماز با خدا ارتباط برقرار کرده و مورد الطاف الهی قرار می‌گیرند و به این باور می‌رسند که اگر نمازشان ترک و ارتباطشان با خدا قطع شود، از منبع فیض خدا محروم و به گرفتاری‌ها و مشکلات مواجه خواهند شد. 

وی با اشاره به اینکه شناخت معبود طلیعه بندگی و عبادت است گفت: اگر دانش‌آموزان نماز را درک کنند، در تمام جهات درسی و غیره و همچنین خدمت به جامعه پیشرفت خواهند کرد و حتی می‌توانند برای خانواده خود اثرگذار باشند.

امام جمعه یزد افزود: وظیفه آموزش و پرورش این است که از ابتدا روحیه معنویت و خداجویی و فطرت الهی را در دانش آموزان تقویت کند تا شخصیت و هویت شکل گیرد و کم کم رشد پیدا کنند. 

ناصری، هدف پیامبران و اولیای خدا را آشنایی بندگان با پروردگار متعال و دور کردن آنها از لهو و لعب و فساد عنوان کرد و گفت: دشمن قصد دارد نسل جوان را از ارزش‌های اسلام و انقلاب دور کند و الگوی غرب را مدنظر داشته باشند. بنابراین کلام و رفتار معلم بسیار اثرگذار است و در واقع معلم باید واسطه‌ای بین خدا و خلق خدا باشد و خداشناسی را وظیفه خود بداند و برای دانش آموزان به زبان کودکانه تبیین کند.

امام جمعه یزد تأکید کرد: کلاس‌های ویژه‌ای در مدارس با عنوان «خداشناسی» تشکیل شود و موارد برای دانش‌آموزان تبیین و به این سمت هدایت شوند. همچنین برای مشکلات مالی مدارس در زمینه ساخت و تجهیز نمازخانه و وضوخانه باید از ظرفیت استانداری و خیران استفاده شود. 

وی به برگزاری جلسات منظم اولیا و مربیان اشاره کرد و گفت: به جلسات اولیا و مربیان توجه خاصی داشته باشید، از افراد با تجربه و آموزش‌دیده برای تبیین موارد ویژه خانواده دعوت شود، تأکید بر اقامه نماز صورت گیرد، زیرا تنها جلسه‌ای است که با حضور حداکثری اولیا تشکیل می‌شود.

محمدکاظم رحیمی‌نژاد، مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد نیز در این جلسه گفت: با پدیده‌ای مواجه هستیم که سخت‌ترین مقوله محسوب می‌شود و آن تعلیم و تربیت پیچیده‌ترین مخلوقات خداوند است. 

وی افزود: ما مأمور به عمل، تکلیف و وظیفه هستیم، خروجی را به عنایت خداوند واگذار می‌کنیم ولی باید هر روز تلاش کنیم و همت خود را به‌کار گیریم و در طی مسیر احساس تزلزل و سستی به ما دست ندهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی، رئیس ستاد اقامه نماز استان و سعید غفاریان رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان یزد نیز در این نشست گزارشی در حوزه نماز ارائه کردند.

انتهای پیام
captcha